انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رئیسی: جلوگیری از خام‌فروشی در بخش پتروشیمی ضرورت است

رئیس‌جمهوری با تأکید بر لزوم توجه به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در مسیر افزایش اشتغال، خواستار تقویت این بخش در استان خوزستان شد.

توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالا به همراه دارد

رییس جمهوردر جریان سفر یک روزه خود به خوزستان شامگاه جمعه، (پنجم شهریورماه) در نشست شورای اداری و جمع مدیران این استان با اشاره به لزوم توجه به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در مسیر افزایش اشتغال، یادآور شد: صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در کنار ارزش افزوده بالا، ظرفیت افزایش اشتغال دارند، بنابراین باید تلاش کنیم در بخش پتروشیمی، خام‌فروشی نکنیم و این از ضرورت‌هایی است که باید در استان خوزستان تقویت شود.

رئیس‌جمهوری درباره احیای  ۵۵۰ هزار هکتار از زمین‌های استان که مورد تأکید رهبری بوده است، اظهار کرد: درباره بخش قابل توجهی از این زمین‌ها هنوز اقدامی نشده است و از معاون اول ریاست جمهوری می‌خواهم در نشستی با مسئولان مربوطه، کار را عملیاتی و اجرایی کنند و به‌سرعت طرح‌های مربوط به این موضوع پیگیری شود. این ۵۵۰ هزار هکتار می‌تواند افزون بر ایجاد اشتغال بسیار و رونق جدی در بخش کشاورزی، مشکلات خوزستان را حل کند.

رئیسی با اشاره به مشکل آب استان خوزستان، بیان کرد: مشکل اصلی آب را مدیریت بهینه آن می‌دانم و به‌طور حتم باید با دقت پیگیری شود. در این زمینه شورای عالی آب می‌تواند مشکل بسیاری از مناطق را حل کند.

وی با اشاره به طرح‌های آب‌رسانی و فاضلاب در استان خوزستان به‌صورت عام و در اهواز به صورت خاص، گفت: این از مسائل اولویت‌دار دولت است که باید با سرعت دنبال و زمان اجرای آن هم کوتاه شود.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: سه سال برای اجرای آن پیش‌بینی شده است که با توجه به مشکلات مردم خوزستان، ضرورت دارد زمان آن کوتاه‌تر شود، از این رو باید اعتبارهای لازم تخصیص داده شود و تعداد کارگاه‌های موجود در این بخش افزایش یابد تا کار با قوت دنبال شود و مردم با مشکل روبه‌رو نشوند.

منبع: نیپنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت