انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ریل گذاری در صنایع پایه به سمت صنایع پایین دست هدایت شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ریل گذاری در بخش صنایع پایه باید به سمت صنایع پایین دست هدایت شود و امتیازهایی که تاکنون بیشتر متوجه واحدهای پایه پتروشیمی شده، به سرمایه گذاران پایین دستی اختصاص یابد.
صنایع پایین دستی پتروشیمی

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی صنعت پتروشیمی را صنعتی مهم و تاثیر گذار در کشور قلمداد کرد و گفت: با توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی، خام فروشی نفت و گاز متوقف می‌شود، همچنین این صنعت نقش مهمی در اشتغال‌زایی داشته و به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید داخلی محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی صنعتی بزرگ و توسعه دهنده اقتصاد کشور است، افزود: صنعت پتروشیمی سبب دور شدن ایران از سیاست خام فروشی می‌شود، این صنعت همچنین می‌تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین‌دستی تکمیل و محصولات متنوعی تولید کند.
تاجگردون ادامه داد: معتقدم باید ریل گذاری در بخش صنایع پایه به سمت صنایع پایین دست هدایت شود و امتیازهایی که تاکنون بیشتر متوجه واحدهای پایه پتروشیمی شده، به سرمایه گذاران پایین دستی اختصاص یابد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون و باتوجه به فشارها و تحریم‌های  اعمال شده علیه کشورمان به اقتصاد ایران، پتروشیمی و صادرات فرآورده‌های غیرنفتی از اهمیت بالایی برخوردار است، در صورتی که بتوانیم با برنامه ریزی‌های منسجم صنایع پایین دستی پتروشیمی را توسعه دهیم، صادرات محصولات پایه و پایین دستی پتروشیمی از کشور در افق چشم انداز می‌تواند معادل نفت خام باشد و اتکا به نفت خام کاهش یابد.

منبع:نیپنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت