به گزارش روابط عمومی انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از وبسایت رایا مارکتینگ، سفارش تولیدمحتوا، نوعی استراتژی برای بازاریابی محتوایی است. در طول تاریخ رقابت بر سر فروش بیشتر همواره وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت. شکل این رقابت امروزه کمی تغییر کرده است. در زمان های گذشته، افراد با ایجاد جذابیت بصری در فروشگاه ها و مراکز فیزیکی خرید و فروش، سعی داشتند در این رقابت پیروز شوند؛ اما امروزه روشی کاملا نوین و متفاوت و شاید بتوان گفت به مراتب موثرتر برای این کار وجود دارد که می تواند میزان فروش شما را چندین برابر افزایش دهد. اجازه بدهید کمی بیشتر در این مورد صحبت کنیم.
مفهوم تولید محتوا
چرا سفارش تولید محتوا برای کسب و کارها اهمیت دارد؟ حتما در فضای مجازی زیاد با این عبارت رو به رو شده اید. بیایید یکبار برای همیشه این مفهوم را به طور دقیق و کامل تشریح کنیم.
تولید محتوا یعنی استفاده از انواع فرمت های دیجیتالی برای انتقال یک مفهوم و پیام به مخاطبان. این پیام می تواند علمی، آموزشی، خبری، طنز و … باشد. همچنین این پیام می تواند در قالب متن، تصویر، ویدیو، صوت و … به مخاطبان منتقل شود. پس تا اینجای کار می دانیم که تولید محتوا چیست؟ اما مفهوم بازاریابی محتوا و ارتباط این دو عبارت را در ادامه خواهیم دید.
مفهوم بازاریابی محتوایی
زمانی که تمرکز جامعه بر یادگیری تکنیک های افزایش فروش معطوف شد مهمترین اصل، ارتباط با مشتری بود. در واقع نحوه ارتباط با مشتری به عنوان یک اصل اساسی در افزایش میزان فروش و جذب مخاطبان بیشتر شناخته شد. در دیجیتال مارکتینگ نیز این اصل همچنان پابرجاست و یکی از مهمترین فاکتورها برای جذب و ماندگاری مخاطبان است. بازاریابی محتوایی یعنی تولید یک محتوا با هدف ایجاد تعامل، بازاریابی و فروش. تمرکز بازاریابی محتوایی بر ایجاد محتوایی ارزشمند، مفید و جذاب است. هدف از بازاریابی محتوایی ، جذب مخاطبان، ایجاد ارتباط با آنها و افزایش فروش است و در نهایت همه اینها به افزایش اعتبار برند می انجامند. در حال حاضر گوگل نیز علاوه بر سئو با الگوریتم E-A-T خود بر تولید محتوای با کیفیت تاکید دارد؛ یعنی محتوایی که توسط یک متخصص تهیه شده، نزد مخاطبانش اعتبار و قدرت زیادی دارد و قابل اعتماد است.
در سفارش تولید محتوا، همه انواع فرمت های محتوا باید گنجانده شوند تا مخاطبان با ترجیحات و علایق مختلف را به سمت شما هدایت کنند. وبلاگ ها، تصاویر، پادکست ها، پست های شبکه های اجتماعی، و دیگر اشکال محتوا را باید در بازاریابی محتوایی گنجاند. به این ترتیب بازاریابی محتوایی موجب می شود که طیف وسیعی از مخاطبان از محصولات و خدمات شما آگاه شوند. در واقع هدف پنهان تولید محتوا، اعتمادسازی است. محتوا یک ارتباط دو سویه بین برند شما و مشتریان برقرار می کند. به عنوان نکته آخر در این مورد باید بگوییم که بازاریابی محتوایی بهترین استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی در دنیای مدرن است.
نحوه عملکرد محتوا در بازاریابی
محتوایی که طبق اصول بازاریابی محتوایی تهیه شده باشد مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱.بهبود ارتباط با مشتریان
محتوای جذاب، می تواند بهتر مخاطبان را به ایجاد تعامل ترغیب کند. وقتی کاربران با شما تعامل داشته باشند از نیازها و انتظارات آنها آگاه خواهید شد و فقط کافیست راهکارهایی را برای رفع این نیاز ها و انتظارات پیدا کنید تا نزد مشتریان خود محبوب شوید و افراد زیادی را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
۲.افزایش هویت برند
منحصر به فرد بودن و پایبند بودن به برند خود در تولید محتوا، یک راه دیگر برای ماندگار شدن در ذهن مخاطبان است. در تولید محتوا باید این مورد را در نظر داشته باشید و همواره به آن پایبند باشید تا مخاطبان برای مراجعه بعدی شما را به خاطر بسپارند.
۳.افزایش بازدهی تبلیغات
تولید محتوای جذاب می تواند بازدهی تبلیغات شما را تا چندین برابر افزایش دهد. تبلیغات جذاب ترافیک بیشتری را به سمت شما هدایت می کند. این موجب افزایش نرخ تبدیل و افزایش تصاعدی میزان فروش و سود حاصل از آن می شود.
۴.بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو
تولید محتوای به روز، کاربردی و جذاب باعث افزایش ترافیک می شود و گوگل به سایت هایی که ترافیک بالایی دارند رتبه های بهتری را اختصاص می دهد. این یک نتیجه مثبت در میزان دیده شدن و جذب مخاطبان جدید دارد . به همین دلیل افراد ترجیح می دهند سفارش تولید محتوا دهند و با برون سپاری محتوا، کیفیت آن را برای گرفتن رتبه های برتر تضمین کنند.
۵.افزایش اعتبار
قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل یکی از فاکتورهایی است که موجب می شود در نظر مخاطبان خود اعتبار بیشتری کسب کنید. این به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک شایانی می کند.
پس محتوا در سایت می تواند به شیوه های مختلفی موجب ارتباط مخاطبان با شما شود و یک تجربه کاربری مثبت ایجاد خواهد کرد.
اکنون می دانیم فاکتورهای موثر در تولید محتوا چیست و چه نقشی در بهبود کسب و کار دارد. اما تهیه محتوایی که جذاب باشد، در مخاطبان حس اعتماد ایجاد کند و منطبق بر اصول استراتژی تبلیغاتی کارآمد باشد کمی دشوار است. برای تحقق این هدف باید به فکر ثبت سفارش تولید محتوا بود. شرکت های زیادی به صورت آنلاین خدمات تولید محتوا انجام می دهند که در ادامه با یکی از بهترین ها آشنا خواهیم شد.
جمع بندی
طبق بررسی های اخیر، شرکت رایا مارکتینگ، با تکیه بر تیم مجرب نویسندگان و تولید کنندگان حرفه ای محتوا، بهترین خدمات ممکن در عصر دیجیتال را برای مشتریان خود فراهم کرده است. تمرکز رایا مارکتینگ بر تولید محتوای معتبر، جذاب و کاملا سئو محور است. این مجموعه آماده پذیرش انواع سفارش محتوای شبکه های اجتماعی از جمله سفارش تولید محتوای اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر و … است.
بازاریابی محتوایی به عنوان یک استراتژی موثر در افزایش ترافیک وب سایت، جذب مخاطبان، افزایش نرخ تبدیل و ارتقاء اعتبار برند، همواره در راس اولویت های کسب و کارها قرار دارد. اینجاست که خدمات سفارش تولید محتوا میتواند به شما کمک کند.
برای آشنایی بیشتر با خدمات سفارش تولید محتوا به وبسایت رایا مارکتینگ مراجعه نمایید. با ثبت اولین سفارش کارشناسان تولید محتوا با شما تماس خواهند گرفت و مشاوره رایگان و کاملا تخصصی به شما ارائه خواهند داد. شما می توانید از صفر تا صد اینکه تولید محتوا چیست تا نحوه ثبت سفارش تولید محتوا ارزان و نحوه چیدن بهترین استراتژی های تولید محتوا را از کارشناسان مجموعه سوال کنید. در نهایت نیز سفارش اول شما به عنوان محتوای هدیه تهیه و تقویم شما خواهد شد.
هر کسب و کاری حق دارد تا به بهترین شکل ممکن در دنیای دیجیتال حضور داشته باشد و این جز با تولید محتوای برتر و متمایز میسر نخواهد شد.