انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

طرح پروپیلن پتروشیمی مجتمع خراسان صرفه اقتصادی دارد؟

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی گفت: مطرح شدن این ادعا که طرح پروپیلن پتروشیمی مجتمع خراسان فاقد صرفه اقتصادی است، متاسفانه شیطنی برخی افراد است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، محمدرضا موفق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، تاکید کرد: این طرح جزء طرح‌های کارشناسی شده وزارت نفت است که طی سفر دولت تدبیر و امید به این استان کلنگ‌زنی شد.

 

 

وی افزود: از روز نخست نیز سهام داران موافق اجرای این پروژه بودند. متاسفانه پتروفرهنگ که 19 درصد سهام را در دست داشت بعد از مدتی و بنا به دلایلی دیگر تمایلی برای سرمایه‌گذاری نداشت. طی جلسه‌ای، استدلال آن‌ها بر این بود که باید مطالبات فرهنگیان بازنشسته را از این محل پرداخت کنند بنابراین توان سرمایه‌‎گذاری برای اجرای این طرح را نخواهند داشت، این درحالیست که تمامی مباحث کارشناسی در این طرح، اجرا شده و تامین فاینانس 100 درصد توسط بانک‌های ژاپنی انجام خواهد شد.

 

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مشکل آب اجرای این پروژه نیز حل شده و 150 لیتر آب در ثانیه برای اجرای طرح اختصاص می‌یابد. همچنین مطالعات زیست محیطی پروژه نیز در حال تکمیل شدن است.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه قرار بر این است تا برای حل این مشکل جلسه‌ای در تهران با مسئولان حوزه‌های مختلف برگزار شود، گفت: برای حل این مشکل چندین پیشنهاد وجود دارد که یکی از آن‌ها واگذاری سهام به شستا است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت