انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

فعالان 25 شرکت ایتالیایی امروز به ایران می‌آیند

هیاتی متشکل از 25 شرکت ایتالیایی فعال در بخش‌های مختلف تولیدی از استان شمالی 'لمباردیا' از امروز (شنبه) به مدت چهار روز برای تعامل با شرکت‌های ایرانی عازم تهران می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از ایرنا، هیاتی تجاری و صنعتی از 25 شرکت استان شمالی لمباردیا فعال در بخش های صنایع زراعی، سیستم های آبیاری، تاسیسات آب شیرین کنی، پتروشیمی، داروسازی، نفت و گاز، انرژی، طراحی، مبلمان، تجهیزات صنعتی، خودروسازی، آب و فاضلاب، بازیافت زباله، لوازم آرایشی و سازه های زیربنایی امروز 22 آبان ماه برای تعامل با حدود 200 شرکت ایرانی راهی کشورمان می شوند.

 

 

 

این سفر در چارچوب برنامه ‘همراهی با کارآفرینان در بازارهای راهبردی برای نظام اقتصادی استان لمباردیا’ قرار می گیرد که ابتکار عمل مشترک استانداری لمباردیا و اتاق های بازرگانی این استان است و از سوی موسسه پروموس، محقق می شود.

این سفر به ابتکار استانداری لمباردیا و با کمک بانک ‘اونی کردیت’ برگزار شده و تحقق آن به شرکت ‘پروموس’ سپرده شده است. به اعتقاد مدیر شرکت پروموس این سفر از اهمیت راهبردی برخوردار است و حضور شرکت های ایتالیایی در برهه فعلی زمانی در ایران به آنها امکان ازسرگیری بهینه مناسبات تجاری با آن کشور را خواهد داد.

روزنامه ‘ایل سوله ‘ نوشت: کاهش شدید بهای نفت، دولت ایران را به سوی متنوع سازی هر چه بیشتر اقتصاد کشور سوق داده و به همین دلیل صنایع ایتالیایی می توانند توانایی های خود را در زمینه های مورد علاقه ایران مانند طرح های زیربنایی، فرآوری تولیدات کشاورزی و مواد غذایی، مبلمان و دکوراسیون، ماشین آلات و تولیدات دارویی به طرفهای ایرانی ارائه کنند.

به گزارش اتاق بازرگانی میلان، صادرات از استان لمباردیا به ایران در شش ماه نخست سال 2016 برابر با 266 میلیون یورو بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.

استان لمباردیا بیش از 40 درصد از صادرات ایتالیا به سوی ایران را به خود اختصاص داده است. ‘روبرتو اسنایدرو’ رئیس فدراسیون اتحادیه ‌های صنعت چوب و مبلمان ایتالیا، خاطرنشان می کند که اتحادیه مذکور در دو سال گذشته پنج هیات به ایران اعزام کرده و ایتالیا پس از چین و ترکیه، سومین کشور صادرکننده مبلمان به ایران به شمار می آید.

اسنایدرو اظهار داشت: صنایع چوب و مبلمان ایتالیا در تلاش است تا در ایران با سازندگان هتل ها و مجمتع های بزرگ مسکونی و تجاری و همچنین دفاتر بزرگ دکوراسیون داخلی وارد معامله شود. برای صادرات به ایران هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که پیش از همه می توان به مشکلات بانکی اشاره کرد. هنوز تمام بانک های ایتالیایی خود را برای گشودن خط اعتباری برای کار با ایران آماده نکرده اند.

طبق این گزارش؛ ‘صادرات ایتالیا در این بخش به ایران 17 میلیون یورو از کل 13 میلیارد یورو صادرات آن به دیگر نقاط جهان است . اما ظرفیت های بسیار بالای کشور و رشد سریع اقتصادی آن (اقتصاد ایران بیش از دیگر کشورهای خاورمیانه رشد می کند و پیش بینی شده که در سال 2020، بیش از 4درصد رشد داشته باشد) باعث امیدواری کارآفرینان ایتالیایی است.’

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت