انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

مهلت ورود تجهیزات تولید تا زمان ترخیص به 18 ماه افزایش یافت

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی علاوه بر اینکه مهلت ورود سایر کالاها اعم از مواد اولیه تولید کالاهای واسطه ای و قطعات خطوط تولید دارو و تجهیزات پزشکی از زمان تامین ارز تا ترخیص کالا برای واحدهای تجاری حداکثر 6 ماه و برای واحدهای تولیدی حداکثر 8 ماه تعیین شده، مهلت ورود ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید که نیاز به طول دوره ساخت دارند، مشروط به تائید طول دوره ساخت توسط معاونت امور صنایع و یا رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت حداکثر 18 ماه از زمان تامین ارز تا ترخیص کالا تعیین گردیده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از اکسپورتنا، اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد: پیرو نامه‌های عمومی منتهی به شماره 275036/99 مورخ 99/8/28 بدینوسیله مستند به نامه شماره 31264 م/99 مورخ 99/9/12 رئیس دفتر محترم معاون اول رئیس جمهور متضمن دستور معاون اول رئیس جمهور و نامه شماره 223917/م/99 مورخ 99/9/25 وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن کان لم یکن تلقی نمودند بندهای 1، 5، 6 و 8 نامه عمومی فوق الذکر، مهلت های مقرر در خصوص ورود کالا به شرح زیر ابلاغ می‌گردد:

1- مهلت ورود کالاهای اساسی و ضروری مشمول دریافت ارز رسمی( معادل 42000 ریال به ازای هر دلار)، از تاریخ صدور حواله ارزی تا ترخیص کالا به مدت حداکثر 3 ماه تعیین میگردد.

2- مهلت ورود ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید که نیاز به طول دوره ساخت دارند، مشروط به تائید طول دوره ساخت توسط معاونت امور صنایع و یا رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت حداکثر 18 ماه از زمان تامین ارز تا ترخیص کالا تعیین می گردد.

3- مهلت ورود سایر کالاها اعم از مواد اولیه تولید کالاهای واسطه ای و قطعات خطوط تولید دارو و تجهیزات پزشکی از زمان تامین ارز تا ترخیص کالا برای واحدهای تجاری حداکثر 6 ماه و برای واحدهای تولیدی حداکثر 8 ماه تعیین میشود.

4- مهلت ورود کالا برای حواله های ارزی قبل از ابلاغ این نامه عمومی در صورت عدم ارایه اسناد حمل تا تاریخ مذکور، حداکثر به اندازه مهلت های قانونی در این نامه محدود می گردد، و برای آن دسته از حواله های ارزی صادره که تا پایان مهلت ترخیص کالا و ارایه پروانه گمرکی، زمان کمتری از مهلت های فوق الذکر باقی مانده است، آن بانک مکلف است ضمن ابلاغ موضوع به واردکننده و متعاقبا اخذ تعهد از وی جهت ترخیص کالا در مهلت باقی مانده نسبت به پیگیری موضوع اقدامات لازم را به عمل آورند.

طبق گزارش اکسپورتنا ، در نسخه ای از این نامه که به صورت اختصاصی در اختیار این رسانه قرار گرفته است، نظر به اهمیت نظارت بر نحوه مصرف ارزهای انتقال یافته برای ورود کالا به کشور آن بانک مکلف است چارچوب دقیقی برای کنترل و رصد عملکرد کلیه واردکنندگان و شعب ذیربط معمول و اقدامات لازم جهت ورود هر چه سریع تر کالا به داخل کشور را در چارچوب ضوابط و مقررات به عمل آورد.

ضمنا سایر مقررات قبلی کماکان به قوت خود باقی است. مقتضی است با ابلاغ مراتب به کلیه واحدهای ارزی و شعب ذیربط بر حسن اجرای آن نیز نظارت نمایند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت