انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

واردات محصولات پتروشیمی یک‌میلیارد دلار کاهش می‌یابد

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به‌اینکه سالانه ۱.۵ میلیارد دلار محصول پتروشیمی به‌کشور وارد می‌شود، افزود: با اجرای طرح‌های پیشران، واردات تا ۷۰ درصد کاهش می یابد.

حسن عباس‌زاده مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تعریف ۳۳ طرح پیشران برای کاهش واردات محصولات پتروشیمی به‌کشور گفت: با اجرای این طرح‌ها، واردات محصولات پتروشیمی به‌کشور بیش از یک میلیارد دلار کاهش خواهد داشت.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به‌اینکه سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار محصول پتروشیمی به‌کشور وارد می‌شود، افزود: با اجرای ۳۳ طرح پیشران در کشور، واردات محصولات پتروشیمی تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به‌اینکه با اجرای طرح‌های پیشران، حدود ۲۰ محصول جدید تولید می‌شود، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت تنوع بخشی به سبد محصولات پتروشیمی، کاهش واردات و ایجاد توازن در توسعه صنعت پتروشیمی رویکرد تکمیل ارزش و استفاده از محصولات فعلی به‌عنوان خوراک در طرح‌های جدید را در دستور کار دارد.

عباس‌زاده با تاکید براینکه، طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی در ۶ زنجیره تعریف شده که شامل ۳۳ طرح است، گفت: برای ۲۰ طرح پیشران مانند آکریلیک اسید، اس‌ای‌پی و پروپیلن اوکساید و … سرمایه‌گذار آمده و مجوز صادر شده‌است. وی ادامه داد: برای اجرای ۳۳ طرح پیشران، ۳/ ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است و جمع ظرفیت آن به‌۳ میلیون تن می‌رسد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با توسعه این طرح‌ها ضمن اینکه از واردات عمده محصولات بی‌نیاز می‌شویم، خوراک صنایع پایین‌دستی تأمین می‌شود.

عباس‌زاده در پایان تأکید کرد سهم زنجیره پروپیلن در طرح‌های پیشران ۶۰ درصد است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت