انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

گزارش پیگیری انجمن در خصوص طرح وزارت صمت با موضوع تایید فاکتور توسط خریدار در سامانه جامع تجارت

گزارش پیگیری انجمن در خصوص طرح وزارت صمت با موضوع تایید فاکتور توسط خریدار در سامانه جامع تجارت ؛ اقدامات ، نامه نگاری ها و جلسات

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، پیرو ابلاغیه وزارت صمت با موضوع تایید فاکتورتوسط خریداران در سامانه تجارت برای محصولات پتروشیمی جهت تداوم امکان خرید از بورس کالا  تعدادی از اعضا بمنظور ابراز مخالفت با طرح مذکور رأساً اقدام به ارسال نامه به وزارت صمت نمودند و در همین راستا نیز توسط انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن نامه ای به وزارت صمت (نامه پیوست) جهت مخالفت انجمن با این طرح ارسال گردید و ضمن آن جلسات مختلفی در هیأت مدیره دوره ششم انجمن توسط مهندس بیوک صحاف امین برگزار شد.

شایان ذکر است ، در هیأت مدیره دوره هفتم انجمن نیز موضوع مذکور بصورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در این خصوص ، به میزبانی انجمن ملی پلیمر جلسه ای با حضور نمایندگان کلیه تشکل های صنایع تکمیلی مورخ 30 آبان 1400 در اصفهان برگزار شد که در این جلسه آقای سعیدزمانزاده رییس هیأت مدیره و آقای سیدرضا امامی عضو هیأت مدیره انجمن حضور داشتند.

همچنین در این نشست مهندس زمانزاده ضمن اشاره ای به ناکارآمدی طرح جدید وزارت صمت مبنی بر ساماندهی بازار محصولات پتروشیمی بیان داشت : موضع انجمن لوله و اتصالات پلی اتیلن مطابق با رویکرد سایر انجمن ها عدم اطمینان از اجرای صحیح این طرح است.

وی ضمن افزود : فرایندهای اجرایی این طرح طبق تجربه های گذشته با مشکلات عدیده ای همراه خواهد شد و هزینه هایی را برای صنعت به همراه خواهد داشت.

رییس هیأت مدیره انجمن با بیان اینکه رویکرد مسولان دولتی و نگاهی که از بالا به این صنعت دارند زیبنده نیست  ، خاطرنشان کرد:

ثبت 70 درصد فاکتورها به هیچ عنوان عملیاتی نیست و باید موضع محکمی در این خصوص داشته باشیم و پیگیری برای توقف آن از مراجع مختلف از قبیل دیوان عالی عدالت اداری باید انجام شود.

در این نشست مهندس امامی عضو هیأت مدیره انجمن با بیان اینکه طرح ثبت 70 درصد فاکتور خریداران، هیچ ضمانت اجرایی ندارد و این موضوع را تمامی زیر مجموعه‌های صنف و صنعت پلیمر به وزیر صمت گفته‌اند. یادآور شد: از لحاظ حقوقی نمی‌توان کاری که مربوط به خریدار است به گردن فروشنده انداخت. ظاهرا بخشنامه آن هم صادر شده است در حالی که مشکلات اساسی حقوقی دارد.

وی افزود : زیرساخت‌های اجرایی قیمت‌گذاری نیز اصلا شفاف نیست و اجرای آن به نفع پتروشیمی هاست. به ویژه در گریدهای ملتهب مثل پت و پ پ شرایط بسیار وخیم می‌شود و با توجه به اختلاف قیمت مواد اولیه در ایران و جهان شرایط به سمت صادرات مواد اولیه سوق داده می‌شود.

گفتنی است ، در پایان این نشست نیز مقرر شد از سوی انجمن ملی پلیمر طی نامه‌ای خطاب به وزیر صمت از دست اندرکاران طرح این گونه درخواست شود که طرح باید در قدم اول متوقف شده و پس از انجام کار کارشناسی و در صورت موافقت تشکل های صنعت پلیمر اجرا شود.

جهت مشاهده ابلاغیه وزارت صمت اینجا کلیک کنید

نامه اعتراضی انجمن در خصوص تایید فاکتور توسط خریداران را اینجا مشاهده کنید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت