انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

۲۰ قلم عمده صادرات ایران + جزئیات

رئیس سازمان توسعه تجارت اقلام عمده صادراتی ایران طی شش ماه نخست سال۱۳۹۵ را که شامل ۲۰ مورد می شود، اعلام و جزئیات ارزشی و وزنی این مواد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از تابناک، رئیس سازمان توسعه تجارت اقلام عمده صادراتی ایران طی شش ماه نخست سال۱۳۹۵ را که شامل ۲۰ مورد می شود، اعلام و جزئیات ارزشی و وزنی این مواد را تشریح کرد.

 

 

مجتبی خسروتاج گفت طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۰ قلم کالای صادراتی در مجموع از لحاظ ارزشی سهمی ۵۸ درصدی و از لحاظ وزنی سهمی ۶۰ درصدی از کل صادرات را به خود اختصاص دادند.

 

 ۲۰ قلم عمده صادرات ایران طی ۶ ماه نخست سال جاری  به ترتیب میعانات گازی باارزشی معادل ۳۴۹۶ میلیون دلار، گاز طبیعی مایع شده با ارزشی معادل ۱۹۴۰ میلیون دلار، سایرگازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع با ارزشی معادل ۸۳۶ میلیون دلار، سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین با ارزشی معادل ۶۸۸ میلیون دلار و پروپان مایع با ارزشی معادل ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه اول تا پنجم قرار گرفته‌اند.

 

پس از آن محصولاتی از اهن یا فولاد غیر ممزوج تحت فقط گرم نورد شده با ارزشی معادل ۴۷۴ میلیون دلار، متانول با ارزشی معادل ۴۴۸ میلیون دلار، پلی اتیلن گرید فیلم با ارزشی معادل ۴۳۹ میلیون دلار، بوتان مایع شده با ارزش ۴۰۵ میلیون دلار و اوره حتی به صورت محلول در آب با ارزشی معادل ۳۹۵ میلیون دلار به ترتیب در رتبه ششم تا دهم اقلام عمده صادراتی ایران طی شش ماه نخست سال جاری قرار گرفته‌اند.

 

قیرنفت با ارزشی معادل ۳۷۷ میلیون دلار، کاتود از مس تصفیه شده با ارزشی معادل ۳۵۷ میلیون دلار، پلی اتیلن گرید فیلم به صورت غیر پودر با ارزشی معادل ۳۵۵ میلیون دلار، سنگ آهن هماتیت با ارزشی معادل ۳۱۹ میلیون دلار، سایر پلی‌اتیلن گرید بادی با ارزشی معادل ۳۰۴ میلیون دلار، پسته با پوست تازه یا خشک با ارزشی معادل ۲۶۴ میلیون دلار، موارد شروع کننده و تسریع کننده واکنش شیمیایی با ارزشی معادل ۲۶۳ میلیون دلار، استیرن با ارزشی معادل ۲۴۱ میلیون دلار، اتیلن گلیکول با ارزشی معادل ۲۳۲ میلیون دلار و روغن پایه معدنی با ارزشی معادل ۲۲۷ میلیون دلار از دیگر اقلام عمده صادراتی ایران طی شش ماهه نخست سال جاری هستند که در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند.

 

جمع ارزشی این ۲۰ قلم کالا در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۴ معادل ۱۱۰۹۴ میلیون دلار بوده که در سال جاری به رقمی معادل ۱۲۶۹۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. در کنار این ۲۰ قلم کالای صادراتی جمع سایر اقلام صادراتی معادل ۹۰۱۰ میلیون دلار بوده که در مجموع صادراتی معادل ۲۱۷۰۶ میلیون دلار را در شش ماه نخست سال ۱۳۹۵ پدید آورده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت