انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

آتش‌سوزی در انبار ضایعات پتروشیمی بندر امام

فرماندار ماهشهر از وقوع حادثه آتش‌سوزی در انبار ضایعات پتروشیمی بندر امام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، منصور قمر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این آتش‌سوزی پیش از ظهر دیروز (26 مهرماه) در انبار ضایعات پتروشیمی بندر امام اتفاق افتاد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی، آتش به طور کامل خاموش شد.

 

وی افزود: این انبار ضایعات، بیرون از محدوده مجتمع و نزدیک دریا قرار دارد و هیچ ارتباطی با تجهیزات پتروشیمی ندارد و بنابراین خطری صنایع پتروشیمی را تهدید نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، فرمانده ارشد HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این منطقه نیز با اعلام خبر آتش سوزی در انبار ضایعات چوب و آهن شرکت پتروشیمی بندرامام، گفت: انبار ضایعات چوب و آهن این شرکت، راس ساعت 10:40 صبح دوشنبه 26 مهر 95 براثر برش کاری پیمانکار جمع آوری ضایعات، دچار حریق شد.

 

سیدامید شهیدی‌نیا افزود: به محض بروز حریق واحدهای اطفای حریق داخلی شرکت پتروشیمی بندرامام، عملیات اطفا را در ساعت 12 ظهر آغاز کردند و و هم اکنون آتش تحت کنترل است و هیچ خطری برای سایت صنعتی در پی ندارد.

 

مجتمع پتروشیمی بندر امام در زمینی به مساحت حدود 270 هکتار، در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله 160 کیلومتری جنوب شرقی اهواز و 84 کیلومتری شرق آبادان در منطقه بندر امام خمینی(ره) قراردارد.

 

سهولت دسترسی به خوراک، سوخت و مواد اولیه استفاده از امکانات جاده ای شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه،دسترسی به آب مورد نیاز و کـمک به توسـعه و عمران استـان خوزستان به عنوان قطـب صنعت پتروشیمی در کشور، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از سوزانیده شدن گازهای همراه نفت ویژگی هایی است که انتخاب این مکان را توجیه می کند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت