انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ابراز تمایل ایتالیا برای برقراری تجاری با پتروشیمی مهاباد

واحد پتروشیمی مهاباد پس از توافق برجام با کشور آلمان مبادلات صادراتی داشته وایتالیاهم ابراز آمادگی کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکزمهاباد، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد گفت: ارزش صادرات امسال پتروشیمی مهاباد حدود 85 هزار دلار بوده که بیشتر به کشور چین و در مواردی به کشورهای آلمان، ترکیه، ازبکستان و هندوستان ارسال شده است.

 

محسن مجیدی اضافه کرد: بر این اساس توسعه صادرات باید از خام فروشی به طرف تولید در صنایع پائین دستی و افزایش ارزش افزوده پیش رود تا ارزش صادرات کشور چندین برابر شود و در رونق اقتصادی و صنعتی کشور نقش بیشتری ایفا کند.

 

وی با اشاره به تولید 80 هزار تن پلی اتیلن و سه هزار و 500 تن ‘بوتن یک’ در پتروشیمی مهاباد، گفت: 71 هزار و 500 تن از این تولیدات صادر شده و افزون بر 11 هزار تن به مصرف داخلی از جمله در صنایع پلاستیکی ایران رسیده است.

 

مجیدی با اشاره به اینکه در پتروشیمی مهاباد 2 محصول پلی اتیلن سبک و سنگین تولید می شود و قابلیت تنوع تا 300 گرید در پلی اتیلن خطی سبک و سنگین وجود دارد، تصریح کرد: امسال عمده مقصد صادرات پتروشیمی مهاباد چین بود که در واقع نقش واسط را داشته اما در چند ماه گذشته و پس از توافق برجام با کشورهایی مثل آلمان نیز مبادلات صادراتی داشته ایم و کشورهایی همچون ایتالیا نیز ابراز تمایل به برقراری مبادلات تجاری و صادراتی با پتروشیمی مهاباد از خود نشان داده اند.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد همچنین با تاکید بر اینکه صنایع پائین دستی کاربردهای فراوانی در صنایع پزشکی، کشاورزی، لوازم خانگی و صنایع پلاستکی دارد، اضافه کرد: با کاهش صادرات مواد خام و افزایش تولید و صادرات و توسعه صنایع پائین دستی می تواند  بیش از پیش سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را تحقق ببخشد.

 

مجیدی افزود: ایجاد صنایع پایین دستی می تواند سه تا چهار هزار شغل در منطقه ایجاد کند.

 

مجتمع پتروشیمی مهاباد در قالب ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یک هزار و 600 کیلومتر ساخته شده است.

 

در مسیر این خط انتقال 6 واحد پتروشیمی در خرم آباد، کرمانشاه، میاندواب و سنندج ساخته شده ویا در حال ساخت وتکمیل است.مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

 

مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع نیز سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله سراسری انتقال اتیلن غرب کشور از کاویان عسلویه به این مجتمع منتقل می شود.

 

این طرح پس از بهره برداری کامل قادر خواهد بود برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت