انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

افزایش 12 درصدی صادرات غیرنفتی لرستان در سال جاری

استاندار لرستان گفت: امسال باید بنابر برنامه ریزی های انجام شده صادرات غیرنفتی استان حداقل 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: با توجه به ظرفیت های استان، پیش بینی می شود میزان صادرات بیش از رقم تعیین شده باشد.

وی اظهار داشت: در این جلسه باید میزان صادرات گمرک استان در دو ماهه امسال اعلام می شد که به دلیل نقص سامانه گمرکی و عدم گزارش گیری، این مهم محقق نشده است.

بازوند با بیان اینکه ارزش صادرات سال گذشته 196 میلیون دلار بوده ادامه داد: در دو ماه اخیر پتروشیمی لرستان 600 تن صادرات داشته است.

سهم صنعت از صادرات غیرنفتی لرستان 86 درصد است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان نیز گفت: سال گذشته 196 و سال 93 نیز 95 میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی از استان صادر شده است.

رضا صفی خانی افزود: بیش از 42 میلیون دلار در سال 93 و بیش از 49 میلیون دلار طی سال گذشته از طریق گمرک استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه صادرات کالا از گمرک استان 16 درصد افزایش یافته گفت: سهم بخش های صنعت، معدن و کشاورزی از این میزان به ترتیب 86.5 ، 4.5 و 9 درصد بوده است.

600 تن محصولات پتروشیمی از گمرک لرستان لرستان صادر شد

معاون مدیرعامل پتروشیمی لرستان نیز گفت: در سال گذشته 96 هزار تن تولید آزمایشی این کارخانه بوده که 48 هزار تن آن صادر شده است.

رضا صادقی افزود: چنانچه ارزش تقریبی هر تن پلی اتیلن 1000 تا یکهزار و 100 دلار محاسبه شود، ارزش صادرات این مجتمع 50 هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تمامی صادرات استان از مرز بازرگان و بندرعباس بوده، اظهار کرد: طی دو ماهه امسال 600 تن محصول بوتن از طریق گمرک لرستان صادر شده است.

صادقی تولید امسال پتروشیمی استان را 13 هزار تن پلی اتیلن برشمرد و افزود: تاکنون 10 هزار تن از این محصول صادر شده که از این میزان 100 تن به صورت آزمایشی به عراق صادر شده است.

وی متوسط ظرفیت تولید پتروشیمی استان را 330 هزار تن عنوان کرد و گفت: 85 درصد از این میزان صادراتی است.

به گفته صادقی در حال حاضر از ظرفیت تولید روزانه یکهزار تنی پتروشیمی، 350 تا 400 تن محقق شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت