انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بررسی تحویل ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، نشست کمیسیون متبوعش درباره بررسی تحویل ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی ها را تشریح کرد.

اسدالله قره خانی ، در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارشی درباره نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه تهیه شده است که تعدادی از نمایندگان سوالاتی در خصوص این گزارش مطرح کرده و اعتقاد دارند که این گزارش باید کامل تر و زوایای پنهان آن مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: مقرر شد یک گزارش کامل و جامع به صحن علنی ارجاع شود تا اگر قرار است اظهارنظری از سوی نمایندگان صورت گیرد با روشن شدن تمامی زوایا تصمیم گیری انجام شود.

پتروشیمی ها عنوان کردند که بدهی های ارزی دارند

وی با بیان اینکه دستورکار دوم کمیسیون درباره تحویل ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی ها بود، ادامه داد: اما و اگرهایی درباره تحویل ارز وجود داشت که مسئولان هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو و غدیر در نشست امروز کمیسیون دعوت شدند و اظهار داشتند که از آنجا که در ابتدا سیاست روشنی وجود نداشت انجام اقدامات امکانپذیر نبود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مدیران پتروشیمی ها عنوان کردند که از زمانی که دستورالعمل بانک مرکزی مشخص و تعیین شد که ارز پتروشیمی ها باید در سامانه نیما قرار گیرد براساس برآوردهای اولیه ارز کاملا به سامانه نیما تحویل داده شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پتروشیمی ها عنوان کردند که هزینه هایی در حوزه صادرات و بازگشت ارز داشته و بدهی های ارزی دارند، تصریح کرد: در این نشست پتروشیمی ها مشکلات خود را مطرح کرده و عنوان کردند که باید ارز موردنظر برای خرید محصولات و تجهیزات باید لحاظ شود.

منبع : خانه ملت

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت