انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تصمیم جدید بانک مرکزی برای تعهد ارزی صادرکنندگان به کشور عراق

بانک مرکزی برای وضعیت تعهد ارزی و بازگشت ارز صادرکنندگان به مقصد کشور عراق تصمیم جدیدی گرفت.

یکی از تصمیمات دولتی که به محل مناقشه فعالان اقتصادی با بانک مرکزی تبدیل شده، تعهد ارزی در خصوص صادرات ریالی به عراق و افغانستان بود. چراکه در بخشنامه 21 اردیبهشت معاون اول رئیس‌جمهور، صادرات ریالی به بازار عراق و افغاستان از بند پ بخشنامه ارزی مذکور مستثنی شده بود. در حالیکه بخشنامه بانک مرکزی در دوره مدیریت جدید، صادرات گذشته به این دو کشور را نیز مشمول بازگشت ارز صادراتی کرده بود.

 

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در همین زمینه گفت: بانک مرکزی به تازگی پذیرفته تا صادرکنندگانی که تا ۱۶ مرداد ۹۷ کالای صادراتی خود را به صورت ریالی به عراق و افغانستان فروخته‌اند، با ارایه اسناد مثبته‌، رفع تعهد ارزی حساب شده و رفع تعهد صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: بانک مرکزی به تازگی پذیرفته تا صادرکنندگانی که تا 16 مرداد 97 کالای صادراتی خود را به صورت ریالی به عراق و افغانستان فروخته‌اند، با ارایه اسناد مثبته‌ای که نشان دهد که این ریال، بابت کالاهای صادراتی به حساب آمده، رفع تعهد ارزی حساب شده و رفع تعهد صورت گیرد.
وی گفت: به نظر می‌رسد این اقدام، یک همراهی بسیار خوب از سوی بانک مرکزی بوده که یک دغدغه جدی و مشکل اساسی را از سر راه صادرکنندگان برداشت.

به گفته لاهوتی، بر اساس تصمیم بانک مرکزی، تنها صادرکنندگانی که تا 16 مردادماه سال جاری، کالای خود را به صورت ریالی صادر کرده باشند، مشمول این بخشنامه می‌شوند و از 16 مرداد به بعد که بخشنامه‌های بعدی صادر شده و تعهد ارزی به صورت سیستمی اخذ گردیده است، صادرات به عراق و افغانستان نیز ملزم به بازگشت ارز هستند و صادرات ریالی پذیرفته شده نیست.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت