انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تولید 185 هزار تن در مجموع تولید پتروشیمی مروارید

بزرگترین تولید کننده واحد meg کشور، با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن و با سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریال در حال حاضر آماده افتتاح رسمی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری شبستان، طرح اتیلن عسلویه به عنوان بخشی از الفین خارگ بوده که طی مصوبه شماره 592/111-1 ص پ مورخ 84/12/28 به شرکت پتروشیمی مروارید واگذار شده است. خوراک واحد از اتان تولیدی واحدهای پارس جنوبی به میزان 650 هزار تن در سال تأمین خواهد شد. ظرفیت واحد 500 هزار تن اتیلن در سال بوده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق خواهد شد. ایجاد اشتغال و انتقال دانش فنی ، افزایش و بهره برداری از توانمندیهای داخل کشور ، صرفه اقتصادی ، ارز آوری و تأمین خوراک خط لوله اتیلن غرب از اهداف اصلی این طرح است.

 

بنابراین گزارش، بزرگترین تولید کننده واحد MEG کشور، با ظرفیت تولید سالانه ۵٠٠ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ١٢ هزار میلیارد ریال در حال حاضر آماده افتتاح رسمی است. شانا در این زمینه به نقل از غلامرضا جوکار، مدیرعامل پتروشیمی مروارید نوشته است: “در این مجتمع با بهرهگیری از متخصصان داخلی و نیروهای جوان و بدون حضور خارجی‌ها، ١١ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه توانستیم واحد MEG مجتمع را راه‌اندازی و در مدار تولید قرار دهیم که این دستاوردی بزرگ برای کشور است.

 

بیش از ٨٠ درصد قطعات و تجهیزات این مجتمع تولید داخل کشور است، واحد MEG مجتمع پتروشیمی مروارید بزرگترین تولید کننده این محصول در کشور است که از دی ماه پارسال در مدار تولید قرار گرفت و هم اکنون آماده افتتاح رسمی است.

 

این گزارش می افزاید: مجموع تولید پتروشیمی مروارید امسال ١٨۵ هزار تن بوده  که از این میزان تولید ١۵ هزار تن در بازارهای داخلی کشور عرضه شده است. اکنون با توجه به نوسانهای فازها، خوراک اتیلن دریافتی پتروشیمی مروارید ۴٠ تن است که درصورت تامین خوراک لازم و نیاز بازار، ظرفیت تولید واحد MEG را می توان با هدف صادرات تا ٣۵٠ هزارتن در سال افزایش داد.

 

یادآور می شود: مجموع صادرات واحد MEG این مجتمع پتروشیمی از زمان راه اندازی تاکنون ٢۶٠ هزار تن بوده است. مقدار خوراک این واحد ٣۴٠ هزار تن در سال اتیلن، و ٣۶٨ هزار تن در سال اکسیژن و محصولات تولیدی آن نیز شامل منو اتیلن گلایکول (MEG) دی اتیلن گلایکول (DEG) و تری اتیلن گلایکول (TEG) است. متوسط سنی نیروهای این مجتمع ٣٢ تا ٣۵ سال است، اکنون بیش از ۴٠ درصد نیروهای این مجتمع بومی استان بوشهر هستند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت