انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

جلسه هم اندیشی فرآیند رتبه بندی 95-96 لوله و اتصالات پلی اتیلن برگزار شد

جلسه هم اندیشی فرآیند رتبه بندی سال 95-96 معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی که هر ساله برای تعیین رتبه شرکت های عضو انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن انجام می گیرد، صبح دیروز در محل سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، با توجه به کارآمدتر شدن فرم های رتبه بندی سال 95-96 معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، اقدام به برگزاری جلسه توجیهی این فرآیند شد.

در این جلسه پس از خواندن سرود ملی و تلاوتی چند از آیات قرآن کریم، مهندس بابک دیانت پی با دعوت از اعضای هیئت مدیره به جایگاه سخنرانان به جلسه رسمیت بخشید.

در ادامه مهندس محسن جمالیان رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن با بیان این که رتبه بندی شرکت ها با جهاد کشاورزی به مدت 7 سال در حال انجام است، گفت: ما در این مدت شاهد رشد صنعت تولید لوله پلی اتیلن و کیفیت محصولات بوده ایم.

وی همچنین اظهار داشت: در سال های گذشته مواردی در شاخص های رتبه بندی برای همکاران شفاف نبود، بر این اساس هیئت مدیره تصمیم گرفت تا یک جلسه هم اندیشی برای اعضاء برگزار کند.

مهندس جمالیان شاخص های به روز رسانی شده در سال جاری را زیاد ندانست و گفت: در این جلسه به ذکر جزئیاتی در خصوص مستندسازی، مدیران، کنترل کیفیت، تولید، مستندات آزمایشگاه، مواد اولیه و غیره پرداخته شد. شاید برخی از این موارد خیلی شفاف نبود که در این جلسه تشریح می شود.

به گفته وی در حال حاضر، کیفیت و عرضه مواد اولیه یکی از مشکلات موجود در این صنعت است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن با اشاره به جلسه های برگزار شده با موضوع طرح های آبیاری در نهاد ریاست جمهوری گفت: در این جلسه ها متأسفانه برخی افراد دانشگاهی، آبیاری تحت فشار را زیر سوال می بردند که باید در برابر این موارد ایستادگی کرد.
 
وی حساسیت کار را بالا دانست و اظهار داشت: بنده 40 سال در این زمینه فعالیت می کنم، اگر بخواهیم ادامه بدهیم باید مسئله کیفیت سرلوحه کار همه باشد.

مهندس جمالیان گفت: تفاهمنامه ای با شرکت آب و فاضلاب کشور امضاء شده است که در آن موضوع رتبه بندی در دستور کار قرار دارد.

وی از تدوین یک قرارداد با شرکت آب و فاضلاب خبر داد و گفت: بنا است در این قرارداد تیپ ضعف های موجود، مرتفع شود.

مهندس سید مسعود مهدوی، از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن و دیگر سخنران این نشست، ابراز داشت: زمان زیادی در بحث شاخص ها، صرف شده است؛ حجم ساعت برای نحوه امتیازها در این سال ها بی نظیر بوده است و البته از تجارب دیگران نیز بهره مند شده ایم.
 
وی با بیان این که رتبه بندی آب و خاک و شرکت مهندسی شباهت های زیادی دارند، گفت: اما شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص رتبه بندی بر این باور بود که باید در چارچوب قوانین مناقصات رتبه بندی انجام شود که این دارای تفاوت هایی است.

مهندس مهدوی همچنین از رتبه بندی لوله های دو جداره برای اولین بار خبر داد.
 
به گفته وی معیارهای رتبه بندی کمی تر شده است. وی گفت: ارزیاب هایی که به کارخانه ها اعزام می شوند، از قبل آموزش های لازم را فرا می گیرند.
 
وی مرحله نخست رتبه بندی را بر اساس خوداظهاری عنوان کرد و گفت: در گام بعد، انجمن ارزیاب ها را به شرکت ها اعزام و کار رتبه بندی انجام می شود.

مهندس احمدرضا توکلی، از اعضای هیئت مدیره انجمن نیز که بر انجام رتبه بندی های سال های گذشته نظارت داشت در سخنانی گفت: رتبه بندی جدید با بازنگری های جدی و به صورت دقیق تری تنظیم شده است تا منافع تولیدکنندگان بیشتر از پیش تأمین شود.

اکرمی از شرکت مهندسی آبفای کشور به عنوان سخنران بعدی این نشست، گفت: هدف از رتبه بندی تعیین خوب و بد نیست؛ بلکه منظور ارتقاء تولیدکنندگان است تا شرکت ها تلاش بیشتری برای ارتقا انجام دهند؛ به گفته وی لوله های دوجداره در فاضلاب حسایت های خاص خود را دارد.
 
در ادامه جلسه دکتر محسن معصومی، مهندس احسان عیسی زاده و دکتر محبوبه شاهنوشی به توضیح و تشریح جزئیات فرم های رتبه بندی 95-96 پرداختند.

 

پس از آن جلسات پرسش و پاسخ به سوالات اعضای انجمن در خصوص فرآیند رتبه بندی با حضور مهندس محسن جمالیان، مهندس بیوک آقا صحاف امین، مهندس سیدمسعود مهدوی، مهندس احمدرضا توکلی، مهندس بابک دیانت پی، دکتر محسن معصومی، مهندس احسان عیسی زاده و دکتر محبوبه شاهنوشی برگزار شد.

این جلسه از ساعت 9 صبح روز شنبه 23 مرداد ماه 1395 در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار و در ساعت 15 با ترک سالن همایش و مراجعه به رستوران خاتمه یافت.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت