انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رشد ٢٠ و ٣٠ درصدی حجم و ارزش معاملات بورس کالا

طی اردیبهشت ماه، در حالی بیش از ۱.۹ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که حجم و ارزش معاملات این بورس در مقایسه با فروردین به ترتیب از رشد ۲۰ و ۳۰ درصدی برخوردار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از شرکت بورس کالای ایران، در اردیبهشت ماه، عرضه کنندگان افزون بر ۲.۷ میلیون تن انواع کالا را در بورس کالای ایران بر روی تابلوی عرضه بردند که در مقابل آن تقاضایی بالغ بر ۳.۲ میلیون تن در بازار شکل گرفت.

 

بر اساس این گزارش، طی ماه مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۸۶۱ هزار و ۱۵۴ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۱۳هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال معامله شد که حاکی از رشد نزدیک به ۱۳۰ درصدی حجم و ۱۰۰ درصدی ارزش معاملات این تالار است.

 

گفتنی است در تالار مذکور، ۶۶۴ هزار و ۸۲۲ تن انواع فولاد، ۲۰ هزار و ۵۳۰ تن انواع مس، ۵۶۰ تن سولفور مولیبدن،۲۰۰ تن کک متالورژی، ۲۰۰ تن شمش روی، ۱۶۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی، ۹ هزار و ۸۳۰ تن آلومینیوم و ۱۱۰کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

 

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۹۸۰هزار و ۳۸۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال به فروش رسید؛ در این تالار، ۳۳۶ هزار و ۱۰۷تن انواع قیر، ۱۵۶هزار و ۹۱تن مواد پلیمری، ۲۴۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۵هزار و ۸۰۰ تن لوب کات، ۱۹ هزار و ۲۶۸ تن مواد شیمیایی، ۲ هزار و ۷۰۰ تن عایق رطوبتی، ۵۵ هزار و ۲۲۰تن گوگرد، یک هزار تن سلاپس واکس و ۱۷۰ تن گاز آرگون معامله شد.

رکوردزنی شکر در تالار کشاورزی

 

تالار محصولات کشاورزی نیز در حالی شاهد معامله ۵۳۵ تن انواع کنجاله،۹۳۵ تن جو، ۵ هزار و ۸۹۰ تن ذرت، ۲ هزار و ۲۵تن برنج و ۶ هزار و ۵۰ تن روغن خام بود، که با استقبال چشمگیر فعالان بازار شکر، افزون بر ۵۳ هزار و ۹۰ تن شکرسفید در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

 

براساس این گزارش، طی اردیبهشت ماه، برای گروه های کالایی آلومینیوم، طلا، موادشیمیایی، شکر، سنگ آهن، روغن خام، جودامی، ذرت، مس، لوب کات، گوگرد، گازها و خوراکها، کنسانتره مولیبدن،کنجاله ها، فولاد و عایق رطوبتی رشد حجم معاملات ثبت شد.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت