انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رشد ۵۷ درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران

طی مردادماه در حالی حدود ۲.۷ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به ماه قبل به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ۵۷ و ۲۶ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، در این مدت تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله حدود یک میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود که به لحاظ حجم و ارزش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ترتیب با رشد ۵۲.۸ و ۱۳.۷ درصدی مواجه شده است.

 

رشد معاملات فولاد

در این تالار بیش از ۵۸۷ هزار تن انواع محصولات فولادی، ۴۴۰ هزار تن سنگ آهن، حدود ۲۴ هزار تن انواع مس، ۷۶۳۰ تن انواع آلومینیوم،۵۸۰ تن سولفور مولیبدن، ۶۰ تن شمش روی و ۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد معامله قرار گرفت و به لحاظ حجم، کلیه گروه های کالایی مذکور با افزایش حجم معاملات مواجه شده اند که از جمله آنها می توان به افزایش ۵ درصدی حجم معاملات محصولات فولادی،۲۷ درصدی حجم محصولات مسی و ۳۰۰ درصدی حجم معاملات سنگ آهن صادراتی اشاره کرد. در این ماه همچنین ۱۱۵ کیلوگرم شمش طلا در بورس معامله شد.

 

رشد ۴۰ درصدی حجم معاملات ماهیانه شکر

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز  طی مردادماه امسال شاهد معامله ۶۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با تیرماه به ترتیب از رشد ۲۷۲ و ۱۵۱ درصدی حجم و ارزش معاملات برخوردار شد. در این تالار ۱۲۳ هزار تن شکر در حالی به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد ریال توشط مشتریان خریداری شد که نسبت به ماه ماقبل به ترتیب از نظر حجم و ارزش معاملات رشد ۳۹.۶ و ۵۲.۵ درصدی را  تجربه کرد. جو دامی نیز دیگر کالایی بود که با معامله ۴۹۳ هزار تن رکورد افزایش حجم ۵۰۰ درصدی را در این ماه تجربه کرد. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به داد و سند یکهزار تن روغن خام، ۳۳ هزار تن ذرت ، ۲۰۰ تن مرغ منجمد، ۴ هزار تن گندم، ۸۸۵ تن کنجاله و ۲ هزار تن برنج اشاره کرد.

 

افزایش حجم معاملات تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی

طی مرداد ماه همچنین بیش از یک میلیون تن انواع کالا در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی در دو بخش داخلی و صادراتی مورد معامله قرار گرفت.  در این مدت ارزش معاملات انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی در این تالار از مرز ۱۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد که نسبت به خرداد ماه به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ۱۹ و ۹.۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی حدود ۳۸۲ هزار تن انواع قیر ، ۲۱۱ هزار تن انواع مواد پلیمری ، ۲۹۹ هزار تن وکیوم باتوم، ۷۸ هزار تن انواع مواد شیمیایی و ۵۷ هزار تن لوب کات توسط مشتریان خریداری شده است و از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در مدت مذکور معامله شد می توان به داد و ستد حدود ۲۳ هزار تن گوگرد، ۱۵۰ تن گاز آرگون، ۱۱۰۰ تن سلاپس واکس و ۲۲۰۰ تن عایق رطوبتی اشاره کرد. در این تالار حجم معاملات وکیوم باتوم و قیر به ترتیب حدود ۶۳.۷ و ۳۱.۹ درصد نسبت به خرداد ماه افزایش داشت. گروه های کالایی گوگرد، گازها و روغن  نیز رشد حجم معاملات را در این تالار تجربه کردند

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت