انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رشد ۵ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال ۹۵

صنایع پتروشیمی ایران به درجه ای از پیشرفت رسیده است که بسیاری از کشورها خواهان سرمایه گذاری در این حوزه هستتند و با سرمایه گذاری ٥,٤ میلیارد دلاری در سال ٩٥ ارزش تولید محصولات پتروشیمی بیش از ٥ میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری شبستان، صنایع پتروشیمی بخشی از صنایع شیمیایی است که فراورده‌های شیمیایی را از مواد خام حاصل از نفت یا گاز طبیعی تولید می‌کند. امروزه فراورده‌های نفتی علاوه بر مصرف در زمینه سوخت وسایل نقلیه، روغن موتور و غیره، در تهیه بسیاری از قطعات مورد نیاز ساخت وسایط نقلیه، نقش ارزنده‌ای دارد. فراورده‌های نفتی در تهیه سوخت موشکهای هدایت کننده، سفینه‌های فضایی و ماهواره‌ها و حتی در ساخت بسیاری از قطعات داخلی آنها کاربرد اساسی دارد. ماده اولیه بیشتر داروها و حتی آنتی‌بیوتیکها از ترکیبات نفتی مشتق می‌شود.

 

بنابراین گزارش، محصولات عمده‌ای که توسط واحدهای صنایع پتروشیمی ایران تولید می‌شوند عبارتند از کودهای شیمیایی، اوره، فسفات دی‌آمونیم، کودهای مخلوط نیترات آمونیم، مواد اولیه پلاستیک، پی ـ وی ـ سی و دی ـ او ـ پی، مواد شیمیایی نظیر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، آمونیاک، گوگرد، دوده و…در حال حاضر صنایع پتروشیمی ایران به درجه ای از پیشرفت رسیده است که بسیاری از کشورها خواهان سرمایه گذاری در این حوزه هستتند و لغو تحریم ها نیز کمک شایانی به توسعه و پیشرفت این صنایع داشته است و با سرمایه گذاری ۵,۴ میلیارد دلاری در سال ٩۵ ارزش تولید محصولات پتروشیمی بیش از ۵ میلیارد دلار افزایش می یابد.

 

این گزارش می افزاید: شانا در این رابطه به نقل از بیژن زنگنه، وزیر نفت نوشته است: “طرحهای برنامه ریزی شده برای افتتاح در سال ٩۵ با سرمایه گذاری ۵,۴ میلیارد دلاری، ارزش تولید سالانه محصولات پتروشیمی کشور را بیش از پنج میلیارد دلار افزایش می دهد. طرحهای برنامه ریزی شده برای افتتاح در سال ٩۵ با سرمایه گذاری ۵,۴ میلیارد دلار و ارزش تولیدات سالانه پتروشیمی برای این طرحها حدود ۵.١ میلیارد دلار به قیمت پایه سال ٩٠ است. طرحهای پتروشیمی افتتاح شده در دولت تدبیر و امید شامل لرستان، تخت جمشید ماهشهر، مهاباد، اسیدسولفوریک ارومیه و مرودشت است. طرحهای پتروشیمی کاویان ٢، مروارید، فاز ٢ کارون، پلی اتیلن کردستان، فاز ٣ پردیس، اوره و آمونیاک عسلویه، پلی استایلن انتخاب، متانول دیر تا پایان امسال افتتاح می شود. مجموع این طرحها در سال ٩۵، ارزش تولید محصولات پتروشیمی را بیش از پنج میلیارد دلار افزایش می دهد.”

 

یادآور می شود: طرحهای پتروشیمی برای سال ٩۶ شامل پتروشیمی های هگمتانه، مرجان، بوشهر، فاز نخست پتروشیمی ابن سینای ماهشهر است که  هشت میلیارد دلار طرح پتروشیمی تا نیمه سال ٩۶ اجرا می شود که اجرای آن به تولید بیش از ۶,٧ میلیارد دلار به قیمتهای پایه سال ٩٠ منجر می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت