انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

سیستم های آبیاری تحت فشار در خلخال توسعه یافت

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار در این شهرستان خبر داد.

هادی ذبیحی روز دوشنبه گفت: با اجرا و توسعه طرح های آبیاری نوین تحت فشار قطره ای و بارانی در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان راندمان مصرف آب کشاورزی را حدود 60 تا 90 درصد بهبود یافته است.

او با بیان اینکه طرح آبیاری تحت فشار تاکنون در سطح بیش از 300 هکتار از اراضی کشاورزی خلخال اجرا شده گفت: چهار طرح جدید آبیاری تحت فشار در شش هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای بخش مرکزی خلخال در سال جاری اجرا شد.

او اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها 638 میلیون ریال هزینه شده و 300 خانوار روستایی از آب این طرح ها برای کشت محصولات کشاورزی بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: نیمه دوم امسال نیز شش پروژه جهاد کشاورزی این شهرستان با صرف اعتباری بیش از سه میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایپفا به نقل از ایرنا، او افزود، این طرح ها شامل لوله گذاری و احداث کانال آب کشاورزی روستای خانقاه سادات، تامین آب استخر معیشتی روستای گورانسراب، بند و کانال روستای گرمخانه از توابع بخش مرکزی، پمپاژ آب روستای طهارم دشت در بخش شاهرود، استخر ذخیره آب کشاورزی روستاهای نوده و پیرسامان در بخش خورش رستم این شهرستان است که در اختیار مردم منطقه قرار گرفت.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت