انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

معامله 54 هزارتن مواد پلیمری در بورس کالا

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته‌ای که گذشت به ۵4هزارتن رسید.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از  پایگاه خبری بورس کالای ایران، به این ترتیب عرضه‌های ۵۴ هزارتنی هفته گذشته به میزان ۲۲۷ هزار تن تقاضا داشت. محصولاتی همچون پی‌وی‌سی‌ها، پلی‌اتیلن‌های ترفتالات، پلی‌اتیلن‌های سبک‌فیلم، پلی‌استایرن‌های معمولی و مقاوم از جذاب‌ترین کالاهای بورسی بودند.

 

این در حالی است که همچنان حجم عرضه محصولات پتروشیمی کمتر از تقاضای بازار است و از این‌رو برخی از محصولات که با مصرف بیشتری روبه‌رو هستند، با رقابت از سوی معامله‌گران خریداری می‌شوند. در صدر محصولات پرتقاضا پی‌وی‌سی‌ها به دلیل مشکلات تولید در مجتمع‌های تولیدکننده پی‌وی‌سی قرار دارند، البته تغییر سقف خرید سالانه برخی از محصولات مانند پلی‌پروپیلن‌ها و پلی‌اتیلن‌های ترفتالات سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت حجم تقاضا برای پلی‌اتیلن‌های ترفتالات اندکی کاهش یابد. به این ترتیب معاملات پلی‌اتیلن‌های ترفتالات به شرح زیر رقم خورد: پلی‌اتیلن‌های ترفتالات بطری گرید ۸۲۵ که با حجم ۲۰۰۲ تن عرضه شده بود ۱۵۸۷۳ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۱۰ تومان رقم خورد.

 

گرید ۸۴۵ هم ۳۳۰تن عرضه و ۱۱۸۸ تن تقاضا داشت و با قیمت ۳ هزار و ۴۳۹ تومان مورد معامله قرار گرفت. گرید ۸۲۱ نیز با حجم ۱۵۱۸ تن عرضه شد که ۲۷۷۶۴ تن تقاضا داشت و با قیمت ۳ هزار و ۴۱۰ تومان مورد معامله قرار گرفت، پلی‌اتیلن‌های ترفتالات بطری و نساجی تندگویان به‌صورت سلف عرضه شده بودند. همچنین در گروه پی‌وی‌سی‌ها عرضه گرید ۶۵ پتروشیمی اروند با حجم ۱۵۱۸ تن، ۱۳ هزار و ۸۱۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۶۶۰ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۹۲۶ تومان رقم خورد. عرضه ۴۲۰ تنی این پتروشیمی هم ۱۰۲۸۰ تن تقاضا داشت و در نهایت با قیمت ۲ هزار و ۹۲۶ تومان مورد معامله قرار گرفت.گرید ۶۵ پتروشیمی غدیر هم ۲ هزارتن عرضه و ۱۹۳۴۰ تن تقاضا داشت و در نهایت با قیمت ۲ هزار و ۹۲۶ تومان خریداری شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت