انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نگاهی به وضعیت معاملات بورس کالا در هفته منتهی به 23 خردادماه

معاملات بورس کالا ایران در زمینه های فرآورده های نفتی و پتروشیمی در هفته پیش مورد بررسی قرارگرفته وبشرح زیر بیان می شود:

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن با نگاهی به قیمت جهانی نفت در آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت و فروش محصولات پالایشی را در تالار بورس کالا مورد بررسی قرار می دهیم.

 

اعلام خبر افزایش تعداد دکلهای حفاری نفتی در آمریکا به همراه بالا رفتن ارزش دلار آمریکا منجر به کاهش سه درصدی بهای نفت خام طی معاملات روز جمعه بازارهای جهانی شد.

 

بنابراین عوامل فوق سبب شدند تا بهای نفت خام WTI در بازار نایمکس نیویورک برای تحویل در ماه ژوئیه 1.49 دلار (2.9 درصد) تقلیل یافته و در سطح بشکه ای 49.07 دلار به تثبیت برسد. همچنین قیمت نفت خام برنت در بازار ICE لندن برای تحویل در ماه اوت با 1.41 دلار (2.7 درصد) کاهش به هر بشکه 50.54 دلار رسید.

 

بنا به اعلام بورس کالای ایران ، وکیوم باتوم معامله شده در هفته جاری توسط شرکتهای پالایشی به میزان 25.6 هزار تن با ارزش معاملاتی تقریبا 123.5میلیارد ریال را در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه و معامله شد که حجم معامله این محصول نسبت به هفته گذشته کاهش حدود50 درصدی داشته است.

 

در هفته اخیر در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، شرکت پتروشیمی جم حدود 4.2 هزار تن پلی اتیلن سنگین به ارزش معاملاتی حدود 155.2 میلیارد ریال و به قیمت میانگین 36.538میلیون ریال بر تن معامله کرده است که نسبت به هفته گذشته 6% کاهش قیمت داشته است. شایان ذکر است که حجم معاملات این محصول نسبت به هفته گذشته اندکی کاهش داشته است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت