انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نگرانی فعالان پی‌وی‌سی نسبت به عرضه پایین صنایع بالادستی

بیش از یکصد نفر از مدیران کارخانجات وابسته به تعاونی پی وی سی ایران نسبت به آنچه عدم توزیع مواد اولیه از سوی مجتمع‌های پتروشیمی بالادستی در بورس کالا عنوان شده، اعتراض کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن گفته می‌شود مدیران کارخانجات مذکور به عدم توزیع مواد اولیه توسط مجتمع‌های پتروشیمی و کارشکنی در اقتصاد مقاومتی با ایجاد اخلال در مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی محصولات پی وی سی معترض هستند.در این رابطه محمد حسن خرازی، مدیر عامل تعاونی پی وی سی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: نگرانی صاحبان واحدهای تولیدی به نحوه توزیع مواد پتروشیمی و نحوه نظارت وزارت صنعت بر این فرآیند است که باعث شده فعالان تعاونی و شرکت‌های متوسط و کوچک نتوانند در بورس کالا به تقاضای خود دست یابند.

 

وی افزود: روز چهارشنبه عده‌ای از مدیران این شرکت‌ها برای یافتن راهکار و مانع شدن از تعطیلی بیشتر کارخانجات به وزارت صنعت رفتند تا از این وزارتخانه به‌عنوان متولی عرضه خواستار رفع مشکل عدم عرضه مواد پتروشیمیایی از سوی شرکت‌های پتروشیمی بالادستی در بورس کالا شوند. به گفته خرازی سیاست‌گذاری‌ها در زمینه توزیع مواد پتروشیمیایی تا کنون باعث تعطیل شدن کارخانجات و در نتیجه افزایش بیکاری شده که در تضاد با چارچوب‌های اقتصاد مقاومتی است. وی گفت: هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها منطبق بر رفتار و عملکرد دلال‌هایی است که همزمان با کاهش عرضه و افزایش قیمت‌ها از طریق سامانه بهین‌یاب به کد‌های معاملاتی دست یافته‌اند که از رانت بادآورده و معاف از مالیات بر ارزش افزوده برخوردار هستند.

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت