انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

پیش بینی کاهش قیمت های پایه پتروشیمی در دو هفته منتهی به 23 خرداد ماه

کارشناسان دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی پس از در نظر گرفتن سه عامل عمده به تعیین به تعیین قیمت های پایه می پردازند که عبارتند از ...

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، علی نجفی؛ کارشناس بازار محصولات پتروشیمی در گفت و گو با انجمن ملی صنایع پلاستیک (اینپیا) گفت: پیش بینی می شود با توجه به کاهش پیاپی نرخ های جهانی اکثر محصولات پلیمری از اول ماه می میلادی تاکنون که ناشی از ضعف شدید تقاضا، افزایش عرضه و بی اعتمادی فعالان بازار نسبت روند آتی قیمت ها می باشد، قیمت های پایه اعلامی توسط  دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی مربوط به دو هفته منتهی به روز یکشنبه 23 خرداد ماه؛ باز هم با کاهش نرخ بیشتر گریدهای پلیمری همراه باشد.

 

 

کارشناسان دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی پس از در نظر گرفتن سه عامل عمده به تعیین به تعیین قیمت های پایه می پردازند که عبارتند از:

•    تغییرات قیمت های جهانی
طی دو هفته گذشته بازارهای جهانی باز هم به روند نزولی خود ادامه داده و در بیشتر گریدهای پلیمری کاهش نرخ ثبت شد. با نظر به اینکه تاثیرگذارترین عامل بر تعیین قیمت های پایه توسط کارشناسان تغییرات قیمت های جهانی می باشد انتظار می رود قیمت های پایه ای جدید با کاهش متناسب با این تغییرات همراه باشند.

•    تغییرات نرخ ارز
میانگین نرخ دلار در بازار آزاد در دو هفته منتهی به 23 خرداد برابر با 3474 تومان می باشد که نسبت به دوهفته منتهی به 9 خرداد ماه 14 تومان رشد داشته است البته انتظار نمی رود این افزایش 0.4 درصدی  نرخ دلار تاثیر چندانی بر روی نرخ های پایه ای جدید داشته باشد.

•    وضعیت بازار داخلی
بازار داخلی محصولات پلیمری نیز به علت افزایش عرضه، کاهش شدید تقاضا،ضعف نقدینگی واحدهای تولیدی و کم شدن حجم تجارت در ماه رمضان با رکود همراه است. که این عامل نیز برای تعیین قیمت های پایه ای جدید داده ای منفی تلقی می گردد.

در نهایت با توجه به روند نزولی قیمت های جهانی و رکود حاکم بر بازار داخلی و ثبات نسبی قیمت دلار طی دو هفته گذشته، احتمال می رود که کارشناسان نرخ های پایه اعلامی را متناسب با کاهش قیمت های جهانی تعیین کنند.البته قیمت های جهانی در بعضی محصولات مثل PVC کاهش چندانی نداشته است و با توجه به وضعیت فعلی بازار داخلی این کالاها و افزایش جزئی نرخ دلار انتظار می رود شاهد تغییرات کمتری در قیمت این محصول باشیم.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت